REKLAMA

OTAZNIKY hotnews

PRÁVĚ VYSÍLÁME – SLEDUJTE ŽIVĚ TELEVIZNÍ STANICI i-Vysočina.cz – INFORMUJEME O VŠEM  

PRÁVĚ VYSÍLÁME – SLEDUJTE ŽIVĚ TELEVIZNÍ STANICI i-Vysočina.cz – INFORMUJEME O VŠEM  

urednikNejlépe si počínali pracovníci Magistrátu města Jihlavy v testu společnosti SODATSW. Jihlavští úředníci odpověděli nejrychleji a kompletně na dotazy, které společnost rozeslala na magistráty všech statutárních měst v ČR a úřady pražských městských částí.

Dva e-mailové dotazy na změnu trvalého bydliště a problematiku svozu odpadu směřovaly na odbor sociálních věcí a občanských záležitostí, přičemž byla sledována rychlost odpovědí a kvalita poskytnutých informací.

„I v čase dovolených úředníci reagují na emailové dotazy rychle a ještě týž den odpovědělo 64 % dotázaných úřadů. Velmi se však lišila kvalita odpovědí. Některé úřady sice odpověděly rychle, avšak poskytly jen minimum informací pro vyřešení problému uvedeného v dotazu,“ sdělil v tiskové zprávě Martin Hanzal, výkonný ředitel společnosti SODATSW.

Při vyhodnocení proto bylo mimo jiné zohledněno, zda úředníci zaslali všechny potřebné dokumenty, upozornili na výši nutných správních poplatků a poskytli kontakt na odpovědnou osobu. V 65 % případů obsahovala odpověď nějaké nedostatky, ve 12 % případů úředníci poskytli méně než polovinu požadovaných informací. Na jednu z otázek dokonce 10 % úřadů neodpovědělo vůbec.

„Výsledek nás samozřejmě těší, je to nezávislý příspěvek do diskuze o kvalitě jihlavského magistrátu. Našim pracovníkům za rychlou a kvalitní práci děkujeme, měl by to být standard každého úředníka,“ vyjádřil se k výsledku porovnání primátor Jihlavy Jaroslav Vymazal.

Konkrétní výsledky Jihlavy:
Otázka číslo jedna - dotaz na změnu trvalého bydliště:
• Rychlost reakce úředníka: týž den
• Informace o potřebných dokumentech a formulářích: ANO
• Upozornění na související výměnu OP: ANO
• Informace o poplatku: ANO
• Informace o úředních hodinách: ANO
• Kontakt na zodpovědnou osobu: ANO

Otázka číslo dvě - dotaz na možnost bezplatné výměny popelnice
• Rychlost reakce úředníka: týž den
• Informace o postupu: ANO
• Další informace (osobní údaje, kontakt na zodpovědnou osobu atd.): ANO
• Informace o době výměny: ANO
• Potřebný formulář: NE

REKLAMA